Bibliotheekmens, kunsthistoricus en "internetfreak" schrijft over onderwerpen die haar dagelijks bezighouden zoals ict & (wetenschappelijke) bibliotheken kennismanagement en webontwikkelingen.

Tuesday, June 14, 2005

Weblogs, webfeeds en wiki - CWIS symposium - Utrecht

Zo snel als Pierre Gorissen ben ik niet. Hij presteerde het om vlak voor een presentatie die hij moest geven een weblog entry te maken over zijn voorgangers, met foto en al. Hij was waar ik ook was, namelijk bij een symposium over De opmars van de WWW-factor: Weblogs, Webfeeds en Wiki, georganiseerd door CWIS.

Een interessante dag – niet omdat ik heel veel nieuws heb gehoord vandaag, maar omdat ik nu mensen vol vuur heb horen spreken over de mogelijkheden van weblogs en wiki. En uiteraard heb ik wel wat ideetjes opgedaan. In ieder geval ben ik nu serieus van plan om mijn weblog bij Blogger weg te halen en een nieuwe serieuze variant te maken. Moet ik alleen nog even een domeinnaam regelen, een server heb ik inmiddels al.

Ik laat het nu even hierbij. Ik ben zo iemand die alles even moet laten bezinken. Ik kom dus nog terug op deze dag en de sprekers.

Kun je hier niet op wachten, wil je alvast lezen, meer info over de sprekers en de presentaties zijn hier te vinden:
www.cwis-nl.nl