Bibliotheekmens, kunsthistoricus en "internetfreak" schrijft over onderwerpen die haar dagelijks bezighouden zoals ict & (wetenschappelijke) bibliotheken kennismanagement en webontwikkelingen.

Monday, April 25, 2005

..eindelijk de lente

Met het verdwijnen van de winter lijkt ook mijn inspiratie te zijn verdwenen. Vreselijk gewoon als je iets wilt schrijven maar je gewoon echt geen idee hebt waarover. Daarom vandaag maar een korte samenvatting van mijn zoektocht.

Vandaag ben ik al de hele dag het internet aan het afspeuren naar informatie over Typo3 en Mambo, oftewel twee open source cms-sen die redelijk bij elkaar in de buurt komen. Tenminste dat dacht ik maar echt mijn vinger kan ik er niet op leggen. Want wat je nu precies wel en niet met beide systemen kan doen wordt me niet helemaal duidelijk. Ik heb al bij OSOSS gekeken en een vergelijking gemaakt bij cms-matrix. En screendumps heb ik ook al gevonden. Als ik het al moet zeggen denk ik dat Typo3 een betere community in Nederland heeft.

Het lezen van fora zou naar mijn idee de meeste input op moeten leveren maar ik vind deze vraag/antwoorden te specifiek. Dus ga ik me vanmiddag maar eens bezighouden met het zoeken naar gebruikers. Echte gebruikers dan, degene die zonder al te veel kennis van cms-sen toch met deze systemen kunnen werken zonder gefrustreerd te raken. Gelukkig is de middag pas net begonnen en hoef ik over een paar dagen pas mijn mening/conclusie klaar hebben.