Bibliotheekmens, kunsthistoricus en "internetfreak" schrijft over onderwerpen die haar dagelijks bezighouden zoals ict & (wetenschappelijke) bibliotheken kennismanagement en webontwikkelingen.

Thursday, February 03, 2005

AIGA Design Archives

Vier weken geleden ben ik begonnen met een multimedia-vormgevingscursus. Elke dinsdagavond begeef ik mij met map en gemaakt huiswerk richting het Grafisch Lyceum. En door dat huiswerk begeef ik mij momenteel iets meer in de "plaatjes" dan in de boeken en staat e-learning nu even heel ver bij mij vandaan. Niet dat ik de blogs van anderen niet lees (ik heb mijn handen opgestoken van de week hoor :)) maar actief op zoek naar vulling voor mijn eigen blog... dat wil even niet zo lukken.

Een van de opdrachten in de cursus was zoek mooie sites en ik heb er genoeg gevonden. Maar eentje wilde ik jullie niet onthouden. Het is een Design Archive van een club die zich AIGA noemt. Op de website omschrijven zij het archief als:

The AIGA Design Archives are a record of annual juried selections of design excellence and the work of designers honored bij AIGA.

Je vindt hier voorbeelden van illustraties, boekomslagen en huisstijlen. In totaal nu zo'n 1066 beelden. Dus als je op zoek bent naar inspiratie dan is hier een kijkje nemen zeker de moeite waard.

http://designarchives.aiga.org/